Робоча бесіда відділу зовнішньоекономічної політики НІСД у Кабінеті Міністрів України

Поділитися:

16 квітня 2019 р. група співробітників НІСД у складі завідувача відділу зовнішньоекономічної політики Шарова О.М., заступника завідувача відділу зовнішньоекономічної політики Резнікової О.О. та головного консультанта відділу зовнішньоекономічної політики Уса І.В. в Кабінеті Міністрів України провели робочу зустріч з відповідальними за напрямки європейської інтеграції Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції.

На порядку денному зустрічі були наступні питання:

  1. Причини постійного невиконання графіку імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом (політичні, організаційні, фінансові, невідповідність завдань потребам України, тощо).
  2. Принципова готовність до прискорення імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом з метою подання документів до отримання членства в ЄС у 2024 році.
  3. Моніторинг політико-економічних змін в ЄС та їх вплив на євроінтеграційну політику України.
  4. Розбудова національної стійкості: цілісна концепція, практичні кроки.
Робоча бесіда відділу зовнішньоекономічної політики НІСД у Кабінеті Міністрів України
Робоча бесіда відділу зовнішньоекономічної політики НІСД у Кабінеті Міністрів України

Представники Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції надали відповіді як на окреслені, так і на інші питання, що виникли під час робочої зустрічі. Насамперед, було відмічено, що однією з причин порушення графіку виконання Україною зобов’язань по Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом є недоліки в її плануванні, адже деякі з пунктів були сформульовані ще у 2008 році. Крім того, по зобов'язанню, наприклад, по додатку XV до вказаної Угоди, були встановлені неадекватні строки.

Робоча бесіда відділу зовнішньоекономічної політики НІСД у Кабінеті Міністрів України
Робоча бесіда відділу зовнішньоекономічної політики НІСД у Кабінеті Міністрів України

Важливою складовою успішного виконання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом є підтримання постійного діалогу між Україною та ЄС з метою збереження позитивного ставлення до України, адже досвід останніх років показав, що за умови нормальних відносин ЄС готовий робити кроки назустріч Україні (надання Україні безвізового режиму попри те, що були виконані не всі умови для його отримання).

Водночас, негативне голосування у Верховній Раді України за певні законопроекти (наприклад за «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо технічних регламентів та оцінки відповідності», реєстраційний номер 6235), направлені на виконання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, поруч з прийняттям певних рішень, що викликають негативну реакцію в ЄС (наприклад запровадження мораторію на експорт лісу) призводять до зворотних дій.

Тому відповідні органи ЄС не направляють в Україну оціночну місію для укладення Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислової продукції (АСАА), пори те, що за даними експертів з ЄС, законодавство України у відповідній сфері краще, ніж в деяких країнах ЄС і питання до України є по горизонтальному, а не секторальному законодавству, що дає підстави укласти угоду АСАА по трьох секторам, визначеним Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом як першочергові.

За результатами зустрічі досягнуто домовленості про подальшу співпрацю.