Стаття А. Ясинської в тижневику «ОСВІТА» присвячена актуальним питанням позашкільної освіти в умовах децентралізації

Поділитися:

В статті зазначається, що зміни в системі державного управління регіонами, новітній територіальний устрій в Україні надає широкі можливості для прогнозування, вироблення послідовної,  узгодженої освітньої політики, сприяє відкритому, прозорому розподілу публічних коштів, рівному доступу всіх дітей та учнівської молоді до якісної освіти Адже нова модель адміністративно-територіального устрою передбачає більш оптимальний розподіл ресурсів з урахуванням потреб об’єднаних територіальних громад.  На сучасному етапі децентралізації управління територіальні громади мають можливість вирішувати освітні проблеми, виходячи зі своїх потреб і спираючись на законодавче-нормативне забезпечення реалізації цих реформ. Органи місцевого самоврядування, громадські організації, меценати можуть оптимізувати свої ресурси задля  створення найкращих умов для творчого розвитку дітей та учнівської молоді. Зокрема, створення привабливих приватно-державних послуг є дієвим і ефективним механізмом поліпшення якості позашкільної освіти. Такий підхід дозволяє хоча б частково розв’язати проблеми позашкільної освіти. Наші зарубіжні колеги в цих питаннях вже мають позитивний досвід. Під час стажування української делегації освітян позашкільників у Чеській Республіці, в рамках реалізації гранту Президента України «Розроблення сучасної концепції  позашкільної освіти в умовах децентралізації», Розпорядження Президента України №114/2017-рп від 29.05.2017, вивчався механізм забезпечення приватно-державних послуг у сфері позашкільної освіти.

 

12