Співробітник НІСД взяв участь у засіданні круглого столу з питань громадянства

Поділитися:

20 березня  2017 р.  провідний науковий співробітник відділу проблем національної безпеки НІСД Дрьомов Сергій Володимирович взяв участь у роботі круглого столу «Президентські ініціативи в сфері громадянства: правомірні очікування чи непередбачувані наслідки?», організованого Українським інститутом майбутнього (UIF). У заході брали участь народні депутати України, експерти Української гельсінської спілки з прав людини та інших експертних установ, працівники Державної міграційної служби та апарату Верховної Ради України.

 

Учасниками круглого столу розглянуто такі питання:

1. Чи відповідає президентський законопроект щодо реалізації права змінити громадянство демократичним стандартам?

2. Які перспективи ухвалення законопроекту про громадянство Верховною Радою України?

3. Як ініціатива про громадянство відобразиться на житті пересічних українців?

4. Яку роль зіграє право на подвійне громадянство для мешканців тимчасово окупованих територій Донбасу та Криму?

 

У виступі С.Дрьомов зупинився на суттєвих недоліках зазначеного законопроекту. Присутнім було запропоновано зосередити особливу увагу на ймовірних негативних наслідках від реалізації окремих положень законопроекту щодо припинення громадянства України громадянам, які мають іноземне громадянство. Також С. Дрьомов зазначив, що за неофіційними даними, громадянство інших держав мають від 5% до 10% українців, а близько 5 млн. наших громадян перебуває на заробітках за кордоном, які теж у перспективі можуть отримати там громадянство. Існують відомості, що кількість українців, що набули угорського громадянства, сягає 80 - 90 тис. осіб, румунського – до 80 тис. Тож нескладно спрогнозувати найпесимістичнішу для України ситуацію, коли усі ці поліпатриди приймуть рішення не відмовлятися від іноземного громадянства, що визнаватиметься підставою для втрати ними громадянства України відповідно до положень прийнятого Закону. Таким чином, в межах території України проживатиме від 5 до 10 % іноземців. При цьому, не виключаються випадки їх компактного проживання в окремих районах, що негативно позначатиметься на функціонуванні органів державної влади та інститутів місцевого самоврядування.